maandag 6 augustus 2012

De pijn


De pijn

25 mei, 18:27


De snijdende pijn in ons hart die wij soms 

voelen omdat we er niet waren toen je ons 
in al je pijn het meest nodig had 

Is niks vergeleken met 
de pijn die jij gevoeld moet hebben zo tergend 
langzaam afscheid nemend van alles waar 
je zo van hield 

Je lach, je haar verborgen in je tranen om de 
pijn te verbergen die je opvrat van binnen 
Ik wilde dat ik er was je handen vasthield om 
te zeggen , Het komt wel goed. 

Maar het kwam niet goed , en ik was er niet 

10 opmerkingen:

  1. Volgens mij moet het nu lukken, komt ie.... mooi gedicht!... o, en dit is mijn site, misschien wil je eens een kijkje komen nemen?
    http://ingridsgedichtenenverhalen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha ik moest natuurlijk hier antwoorden nogmaals bedankt :)) en ik kom ook bij jou lezen :))

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi Magda. Het roept vragen op en dat is waar het om gaat. En het doet me weer herinneren dat luisteren en er zijn voor de ander het allerbelangrijkste is in het leven :)thx.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi weer Martha, diep in de ziel gesneden, liefs van leny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje Leen, soms moet je er zijn, en kan het niet, dat doet veel pijn. de afstand is vaak niet vrijwillig :(

      Verwijderen